La cati kilometri se schimba uleiul de motor?

Motorul unui vehicul funcționează datorită interacțiunii multor piese metalice în mișcare. Uleiul de motor intervine pentru a facilita și amortiza aceste diverse mișcări. Pentru a optimiza funcționarea și a asigura longevitatea acestei părți importante a mașinii dvs., trebuie să înlocuiți acest lubrifiant în timp util.

schimbare-ulei-de-motor

Care este rolul principal al uleiului de motor?

După cum sugerează cuvântul „automobil”, o mașină este un obiect care are capacitatea de a se deplasa. Dar pentru a face acest lucru, trebuie să aibă un element esențial care să îi permită să îndeplinească această sarcină. Motorul este format dintr-un set de piese care sunt conduse una după alta cu forță mecanică. Pentru a rezista forței acestei mișcări, aceste diferite componente sunt, în general, confecționate din metal pentru a rezista forței brute care le acționează. Cu toate acestea, se știe că această agitare este caracterizată în principal prin frecare și că acest fenomen poate provoca scântei între două părți metalice. Prin urmare, inginerii au dezvoltat un element care poate reduce această proprietate la minimum: uleiul de motor.

Sarcina principală a uleiului de motor este de a asigura lubrifierea între piesele metalice în contact între ele, în special pe garniturile de cilindri și pistoane. Acestea conduc supapele și alte componente ale motorului, astfel încât motorul să poată deplasa mașina. Datorită lubrifiantului, piesele alunecă între ele mai mult decât se freacă una de cealaltă, ceea ce permite producerea optimă de energie și energie pentru motor.

În primele zile, uleiul lubrifiant era aproape identic pentru toate piesele mecanice. Dar, pe măsură ce tehnologia a progresat, dezvoltarea a început să îndeplinească cerințele specifice fiecărui tip de motor cât mai îndeaproape posibil. Astăzi este evident că un motor pe benzină are nevoie de un ulei special și același lucru este valabil și pentru un motor diesel. Aceasta se aplică în special uleiurilor lubrifiante de origine minerală. Motoarele construite astăzi, care se află între motoarele termice, atmosferice, cu injecție, modelele hibride și toate cele ale noii generații, reprezintă variante importante, de aceea ne îndreptăm acum către un așa-numit model de ulei sintetic pentru a oferi cea mai largă gamă posibilă de opțiuni a acoperi.

Citeste si:  Parerea noastra despre Total Quartz Ineo Long Life 5W30

Deși versiunea 20W50 a fost cea mai larg utilizată pentru motoarele pe benzină din anii ’70 -’80, astăzi modelele tind să devină mai versatile și mai durabile cu modelele cu mai multe etape. Puteți să le utilizați pentru diferite tipuri de vehicule, la fel ca uleiul de 5W30 mai bun pe care majoritatea producătorilor îl utilizează acum în noile lor modele de vehicule. În orice caz, utilizarea acestui ulei urmează un ciclu definit, iar în interesul motorului dvs., ar trebui să îl schimbați în mod regulat.

Frecvența golirii

Pentru o funcționare optimă, motorul are nevoie de o lubrifiere bună cu un ulei care este compatibil cu tehnologia sa de proiectare. Drept urmare, calitatea lubrifiantului diferă în funcție de timpul de proiectare al motorului și deci de durabilitatea proprietăților acestuia. În general, următoarele caracteristici speciale pot fi diferențiate atunci când efectuați schimbarea sau schimbul de ulei de motor.

Pentru vehiculele de dinainte de 1994, producătorii au folosit în principal uleiuri minerale. Acestea au un efect de lubrifiere și curățare, valabil pentru aproximativ 7.500 de kilometri. Dacă atingeți această limită, trebuie să schimbați sistematic uleiul, adică scoateți uleiul vechi și înlocuiți-l cu unul nou cu aceleași proprietăți și, dacă este posibil, același brand.

Între 1994 și 2000, s-au efectuat cercetări ample pentru a dezvolta motoare mult mai eficiente și de succes. Drept urmare, uleiul de motor a trebuit să sufere aceeași soartă, și anume să parcurgă studii pentru a răspunde noilor cerințe ale acestor noi tipuri de motoare. Drept urmare, au fost dezvoltate noi game de ulei care fac posibilă conducerea motoarelor de până la 10.000 de kilometri fără a schimba uleiul.

La începutul secolului 21, progresele tehnice rapide au făcut posibilă dezvoltarea motoarelor din ce în ce mai eficiente și mai puternice, care au necesitat apoi un model de lubrifiant care să poată păstra pasul. Nu a trecut mult timp până când cercetarea a dat roade. În toate aplicațiile posibile făcute cu ajutorul unei tehnologii din ce în ce mai avansate, acum avem motoare care necesită doar o schimbare de ulei la fiecare 15.000 și pentru unele modele chiar și până la 30.000 de kilometri. Uleiurile sintetice de înaltă performanță permit șoferilor de astăzi să se bucure de motoarele lor mai mult și mai mult timp.

Citeste si:  Cel mai bun ulei de motor

Condiții de luat în considerare

Totuși, eficacitatea uleiului nu te scapă de efectuarea bunelor gesturi de bază ale utilizării. Odată cu utilizarea, nivelul uleiului scade logic. Prin urmare, ar trebui să verificați periodic cantitatea de ulei și să completați, dacă este necesar. În plus, nu trebuie să vă bazați întotdeauna pe instrucțiunile date, deoarece calitatea uleiului depinde de modul în care folosiți motorul.

Este logic că o mașină care este folosită doar un an în traficul orașului nu are nevoie de aceeași schimbare de ulei ca o mașină care acoperă kilometri de autostradă în aceeași perioadă. În plus, depinde și de stilul dvs. de conducere, indiferent dacă conduceți calm și calm sau dacă sunteți șofer sportiv.

În plus, numărul de kilometri rămâne relativ. În practică, ar trebui să-ți faci timp și pentru a verifica vâscozitatea uleiului tău pentru a ști că este timpul să schimbi uleiul. Puteți efectua acest test într-un atelier de specialitate sau pur și simplu într-o benzinărie. Aceasta vă spune dacă vâscozitatea uleiului dvs. este încă normală sau dacă este timpul să o schimbați.