Evolutia sistemelor de presiune din anvelope

Sistemele de presiune a anvelopelor au devenit un element obligatoriu în toate tipurile de vehicule, inclusiv în versiunile de motociclete. Un sistem care combină manometre și emițătoare, astfel încât să mergem mereu cu presiunea potrivită în bicicletele noastre.

Una dintre cauzele principale ale accidentelor care implică mecanica vehiculului are legătură cu presiunea în anvelope. Presiunea insuficientă poate provoca probleme precum prinderea slabă, deteriorarea anvelopelor care provoacă o defecțiune structurală sau, mai rău, o explozie neașteptată din cauza lipsei sau presiunii excesive.

Pentru a evita aceste probleme, toate autoturismele vândute după 1 noiembrie 2014 trebuie să aibă instalat un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope. Acest sistem poate funcționa precum și cel mai bun manometru (aici sunt câteva opțiuni de achiziție) pe care le putem cumpăra pe piață și are un plus de oferire a unei abordări care nu necesită intervenția noastră, deci nu ne oprim, scoateți capacele și verificați presiunea cu un manometru, dar sistemul are grijă de toate și arată posibile anomalii în acest sens pe panoul de control.

sistem presiune anvelope

Cum funcționează

Funcționarea acestor sisteme este relativ simplă. Cheia se află în senzorii din roata în sine, care sunt fixați fie în zona jantei, în zona benzii de rulare, fie pe valva de umplere în sine. În toate aceste cazuri, senzorul înregistrează continuu presiunea în pneuri și transmite aceste informații către unitatea centrală folosind un semnal radio. Acest lucru înseamnă că senzorul consumă cu greu energie în proces și întreaga cablare asociată este economisită.

Ca alternativă la acest sistem, există o metodă indirectă de măsurare a acestei presiuni corespunzătoare.În mod concret, acest mod de măsurare consideră diametrul roții ca un indicator al presiunii corecte sau nu, pe baza teoriei că o roată bine umflată are un anumit diametru în timpul acesteia Diametrul este mai mic dacă roata are o presiune mai mică decât cea recomandată. Senzorii sistemului ABS pot fi folosiți pentru a verifica dacă roata se învârte mai mult decât în ​​mod normal din cauza diametrului mai mic și dacă se declanșează o alarmă pentru a verifica anvelopa în cauză.

Citeste si:  Cum conducem in siguranta pe timp de ploaie?

În ambele cazuri, semnalele primite sunt trimise computerului central al vehiculului și procesate continuu. Atunci când este detectată o eroare de presiune a pneului, o alarmă este declanșată pe tabloul de bord al vehiculului. În primele modele a fost introdusă o alarmă generală, dar astăzi este comun ca vehiculul să ne spună în mod explicit care este roata care are probleme pentru a nu pierde timpul pentru a le verifica pe toate.

Problemele primelor sisteme

Din fericire, în cei cinci ani în care această tehnologie a funcționat, atât senzorii cât și celelalte elemente implicate în sistem s-au îmbunătățit semnificativ. Șoferii sunt recunoscători pentru acest lucru, deoarece primele modele cu acest sistem au avut deseori alarme false din cauza unei defecțiuni a senzorului sau a unei amplasări necorespunzătoare a senzorului.

Cu toate acestea, pentru ca acest tip de dispozitiv de măsurare individualizat să funcționeze corect, este încă necesar ca senzorii să fie instalați corect și să comunice corect cu unitatea centrală. Acest lucru a fost rezolvat și în ultimele modele ale acestor dispozitive, care pot afișa în continuare presiunea fiecărei roți pe ecran, deși în cele mai avansate modele.

Ceea ce nu a fost încă rezolvat sunt câteva probleme comune care pot apărea în timpul utilizării sistemului. Aceasta include epuizarea bateriei, care durează 3 – 7 ani. Problema este că bateria este sudată la sistem, ceea ce obligă schimbarea senzorului. Un senzor care poate fi deteriorat și de o bordură sau de o manevrare necorespunzătoare a jantei și a anvelopelor în timpul lucrărilor de întreținere. În cele din urmă, este posibil ca alte probleme, cum ar fi inhibitorii de frecvență sau schimbările bateriei, să conducă și la astfel de alarme false. Sperăm că acest lucru va fi rezolvat în viitor prin avansări în tehnologie.

Sisteme noi pentru motociclete și mașini

Până acum am vorbit despre acest sistem pentru mașini, dar adevărul este că motocicliștii au un ajutor important și la conducerea aici. Poate chiar mai important decât cu mașinile, deoarece zona cu care o motocicletă vine în contact cu solul este și mai mică. Aceste sisteme includ Fit2Go introdus de Michelin.

Citeste si:  Top cele mai bune anvelope de iarna

Acest sistem reproduce abordarea menționată anterior, folosind manometre mici, plasate strategic în capace speciale pentru a măsura presiunile. Aceste mufe sunt responsabile de măsurarea constantă a presiunii și de comunicarea cu unitatea centrală pentru a cunoaște nivelul presiunii la momentul respectiv și posibilele anomalii. De asemenea, sistemul declanșează alarma dacă presiunea scade cu 25% sub presiunea recomandată, dacă temperatura roții crește mai mult decât de obicei sau dacă există o scădere bruscă a presiunii.

Toate aceste avertismente sunt afișate pe un ecran LCD compact cu suport magnetic, astfel încât sistemul să poată fi ușor plasat direct pe ghidon și păstrat în permanență la vedere. Ecran care se încarcă prin USB, în timp ce mufele au baterii cu o durată de viață de 3 până la 5 ani.

Ca o alternativă la manometrul tradițional, Michelin oferă și un tip de manometru cu cheie pentru toate tipurile de vehicule, care este mic și ușor de utilizat. Pur și simplu folosiți fișele specifice furnizate împreună cu produsul pentru a măsura direct presiunea anvelopelor noastre, fără a fi nevoie să scoateți fișele. Un breloc care utilizează tehnologia NFC pentru a oferi rezultatele. Prețul este în jur de 45 de euro.