Cele mai bune anvelope de vara

Se apropie cu viteza vara si cauti un set nou de cauciucuri de vara pentru masina ta? Ghidul nostru despre top 5 cele mai bune anvelope de vara cu siguranta te va ajuta sa achizitionezi cauciucurile cele mai bune pentru masina ta.  Anvelopele de vara sunt concepute pentru a oferi o manevrabilitate sporita a masinii in conditii de caldura, dar si o aderenta foarte buna pentru zilele ploioase. Desi te-ar putea tenta un set de cauciucuri all-season, noi recomandam sa iti cumperi un set de anvelope pentru vara, si unul pentru iarna.

Acest articol a fost revizuit in: mai, 2020

Top 5 anvelope de vara

Te intrebi de ce este atat de important sa iti schimbi anvelopele vara? Ei bine, cauciucurile de vara ofera o aderenta sporita pe sosea chiar si in temperaturi foarte ridicate. Acestea raman moi si flexibile, pentru o manevrabilitate usoara pe carosabil uscat sau umed. Ele sunt concepute sa reziste caldurii mult mai bine decat anvelopele all-season, rezultand intr-o franare superioara. 

01. Anvelope GoodYear Efficient Grip Performances


Goodyear au construit acest model de anvelopa cu o tehnologie ActiveBraking, care ofera un contact sporit al anvelopei cu soseaua. Acest lucru rezulta in conditii de franare mai eficiente, dar si o tractiune mai bune. Teste internet ale celor de la Goodyear arata ca aceasta tehnologie poate reduce distanta de franare cu pana la 8m in conditii umede.

Dupa cum am mentionat anterior, acest model de anvelope de vara ofera o rezistenta mica la rulare. Astfel masina va consuma mai putin combustibil, iar cauciucul se va toci in mod uniform. Poate vi s-a intamplat sa schimbati anumite cauciucuri doar pentru ca partea exterioara sau cea interioara era foarte tocita.

Acest model de cauciucuri Goodyear a fost desemnat ca fiind cele mai bune anvelope de vara in 2014.

Ce ofera anvelopele de vara GoodYear Efficient Grip Performance pe scurt?

  • Distanta mai scurta la franare atat pe carosabil umed, cat si uscat
  • Imbunatateste consumul multumita tehnologiei Active WearControl, care face ca masina sa intampine mai putina rezistenta la rulare
  • Peretii anvelopei permit o manevrabilitate mai buna a masinii

02. Anvelope de vara Dunlop Sport Bluresponse


Anvelopele de vara de la Dunlop au fost gandite pentru a oferi o performanta excelenta la franare, chiar si in conditii de carosabil umed.

Forma aerodinamica pe care o are cauciucul permit o reducere a rezistentei la rulare de pana la 30% in comparatie cu alte modele similare.

Ce ne-a placut cel mai mult la acest model de cauciucuri de vara a fost faptul ca sunt foarte silentioase in comparatie cu modelele de la Goodyear.

Ce ofera anvelopele de vara Dunlop Sport Bluresponse pe scurt?

  • Constructie optimizata pentru a oferi cat mai putina rezistenta la rulare
  • Fabricat dintr-un polymer special pentru a oferi manevrabilitate superioara in conditii umede, si o franare mai buna
  • Nivel de zgomot redus

03. Anvelope Bridgestone Turanza T005


Anvelopele de vara de la Bridgestone sunt concepute pentru cei care cauta performanta, acestea oferind o aderenta ireprosabila pe orice tip de carosabil.

Acestia au introdus o noua tehnologie pentru a reduce sunetul anvelopelor in timp ce ruleaza, denumita B-Silent. Din testele noastre insa nu as putea spune ca acest model de cauciucuri de vara sunt printre cele mai silentioase, avand un indice de zgomot de 71 db.

04. Anvelope Michelin Energy Saver + Grnx


Noua gama de anvelope de la Michelin foloseste tehnologia Eco N Grip, care imbunatateste calitatile cauciucului cand vine vorba de aderenta, dar si consum de combustibil.

In comparatie co modelul vechi de la Michelin, noua gama Energy Saver + are o amprenta la sol cu 10% mai mare, permitand o aderenta mult mai buna atat pe carosabil uscat, dar si in conditii de ploaie.

Acest model de anvelopa are un invelis special, care reduce considerabil rezistenta la rulare a masinii. Asta inseamna un consum mai bun, iar testele celor de la Michelin arata ca folosind acest model de cauciuc, acestia au reusit sa obtina un consum cu pana la 15% mai mic.

Ce ofera anvelopele de vara Michelin Energy Saver + Grnx pe scurt?

  • Invelis special care reduce consumul de combustibil, de unde si ratingul superior
  • Materialul folosit la fabricarea anvelopei foloseste o tehnologie care reduce incalzirea anvelopei

05. Anvelope Pirelli P7 Cinturato


Cei de la Pirelli au conceput aceste anvelope de vara folosindu-se de un patern unic, care reduce vibratia din cauciuc in curbe, permitand o manevrabilitate mai buna in curbe.

Folosindu-se de cele 4 canturi, cauciucul disperseaza apa foarte eficient, reducand considerabil posibilitatea de acvaplanare atunci cand conducem in conditii de ploaie.

Performantele in termeni de manevrabilitate si eficienta, au facut ca modelul p7 Cinturato de la Pirelli sa fie marca de anvelope de vara recomandata de producatori mari cum ar fi Mercedes, BMW, Audi sau Volkswagen.

Ce ofera anvelopele de vara Anvelope Pirelli P7 Cinturato pe scurt?

  • Franare excelenta atat pe suprafete uscate, cat si in conditii de ploaie
  • Concepute pentru a reduce consumul de combustibil, si implicit emisiile CO2
  • Ofera manevrabilitate superioara

Orice sofer precaut stie cat de important este sa iti schimbi cauciucurile de la un anotimp la altul. Aceasta schimbare de la anvelopele de vara la cele de iarna nu este vreo tehnica de marketing menita sa te faca pe tine sa cheltui cat mai multi bani. Este pur si simplu o realitate a industriei deoaerece nu exista inca un tip de cauciuc care sa fie bun indiferent de sezon si indiferent de conditiile la care este supus.

Da, exista cauciucuri all-season insa si acestea au dezavantajele lor. Cea mai buna varianta pentru a avea o conduita preventiva pe carosabil si pentru a fi responsabil nu doar fata de dumneavoastra si de pasagerii dumneavoastra, ci si fata de restul soferilor este de a folosi cauciucuri de vara si cauciucuri de iarna.

De ce trebuie sa iti schimbi cauciucurile vara?

schimbat cauciucuri de vara

Anvelopele de vara sunt construite tinand cont de durata de folosire a combustibului, de performanta, siguranta si distanta de franare (printre multe alte aspecte) la care pot fi supuse atunci cand conduceti.

Fiindca am mentionat distanta de franare, in general anvelopele de vara au o distanta mult mai mica de franare fata de cele de iarna atunci cand sunt testate cele doua tipuri de anvelope in conditiile climatice respective sezonului cald. Majoritatea testelor facute inregistreaza o diferenta de 6 metri intre cele de vara si cele de iarna. Pentru o parte dintre cititori, o astfel de diferenta nu inseamna foarte mult insa ea face diferenta dintre evitarea unui accident si provocarea unuia.

Astfel, principalul motiv pentru care trebuie sa va schimbati cauciucurile in functie de anotimp este siguranta. Folosind anvelope de vara in anotimpul cald veti avea mult mai mult control asupra vehiculului si veti putea conduce in siguranta indiferent de tipul de drum pe care va aflati.

Care sunt performantele anvelopelor de vara

Anvelopele de vara intra in uz atunci cand temperatura este trecuta de 7 grade Celsius. Folosindu-le in mod corespunzator, anvelopele de vara vor rezista uzurii care se inregistreaza atunci cand vehiculul ruleaza pe portiuni mari de drum, indiferent de viteza folosita. Tinand cont ca pe timpul anotimpului cald carosabilul este si el la randul sau mult mai incins, aceste avelope rezista la uzura si, atunci cand aceasta are loc, este o uzura uniforma care nu scurteaza la fel de tare viata unui cauciuc.

Citeste si:  Ce credem despre Michelin Primacy HP MO?

Pe langa asta, anvelopele de vara sunt facute pentru a permite o manevrabilitate mult mai buna a vehiculului printr-o tractiune mult mai echilibrata pe suprafetele uscate sau umede. Nu numai atat insa precizia de directie a anvelopelor este mult mai mare comparata cu cea a anvelopelor de iarna.

Un alt punct forte al anvelopelor de vara este ca sunt facute dintr-un cauciuc mult mai dur, care, atunci cand este expus pe sufratele de drum fie umede sau uscate (in stransa legatura cu vremea calda) nu ruleaza la fel de puternic si astfel creeaza o economie la nivelul de carburant consumat.

Varietatea de anvelope de pe piata

anvelope

Daca stam sa ne gandim, pe piata exista o gama larga de producatori care la randul lor au si ei o serie de produse (de tipuri de anvelope) pe care le ofera consumatorilor. Aceasta gama destul de variata este facuta pentru a se preta pe cat mai multe tipuri de vehicule, in fucntie de rotile lor, de aderenta, de durabilitate, manevrabilitate si multi alti factori.
Aceasta varietate poate fi destul de infricosatoare, mai ales daca este prima data cand ne schimbam anvelopele de iarna cu cele de vara si nu stim exact dupa ce trebuie sa ne uitam si spre ce ar fi bine sa ne orientam si sa achizitionam.

Cel mai bine este sa va uitati cu atentie la fiecare produs oferit care se potriveste cerintelor dumneavoastra. Anvelopele de vara de calitate sunt o investitie insa aceasta investitie se va dovedi o alegere buna deoarece un cauciuc de calitate va rezista in timp si va creste perioada de timp care se va scurge pana va fi nevoie sa va inlocuiti aceste anvelope cu altele.

Anvelopele bune in functie de specificatiile vehiculului tau

O pereche de anvelope bune se alege in conformitate cu cerintele vehiculului pe care il conduceti. Daca este prima data cand faceti asta cel mai bun sfat pe care trebuie sa il stiti este sa va uitati pe cartea de identitate a masinii dumneavoastre. Acolo veti vedea ce tip de anvelope folositi si veti stii cu ce sa le inlocuiti.

Daca insa fie nu gasiti acest detaliu, fie nu aveti acess la carte, va puteti uita la anvelope si, in functie de ceeea ce este inscriptionat pe ele, puteti sa va orientati spre un model asemanator sau daca nu chiar identic.

Cum interpretam ce scrie pe anvelope?

Inainte sa facem o achizitie trebuie sa invatam sa „citim” anvelopele. Pentru a va putea ajuta sa faceti asta va vom oferi un exemplu. Sa spunem ca pe anvelopele dumneavoastra scrie 195/65 R15 91H. Haideti sa descifram usor dar sigur ce se ascunde in spatele acestei descrieri de pe anvelopa.

In primul rand, 195, prima serie de cifre, va indicat latimea anvelopei in milimetrii. 65 reprezinta un raport procentual inregistrat intre inaltimea sectiunii trasnversale a anvelopei si a latimii acesteia. R15 indica in primul rand construcia carcasei anvelopei (radiala de la „R”) si diametrul cercului interior al anvelopei care este inregistrat in inchi, in acest caz 15 inchi. Nu in ultimul rand, ultima grupare de pe anvelopa, 91H iti arata indicele de greutate pe care masina (si implicit anvelopele) o poate sustine.

Daca acum stii ce inseamna aceasta lunga serie de cifre si litere de pe anvelope, chiar daca mai mult ca sigur difera in cazul anvelopelor tale, e bine sa o pastrezi si sa cauti anvelope identice cu acestea atunci cand faci o noua achizitie. Daca nu sunt identice risti sa ai probleme mai apoi fie cu anvelopele fie cu controlul pe care il ai asupra vehiculului tau.

Profilul anvelopelor de vara

Dupa cum probabil ati observat si la o simpla analiza pe care o faceti cand va uitati asupra traficului din zona dumneavoastra, exista mai multe profiluri de anvelope care difera. Aceste profiluri au avantajele si dezavantajele lor si va pot fi mai mult sau mai putin de ajutor in ceea ce priveste selectia de anvelope de vara pe care o veti avea la dispozitie.

Pentru a va veni in ajutor, va vom explica pe scurt tipurile de profiluir pe care le puteti gasi pe piata si plusurile si minusurile lor.

Modelul nervura

Modelul de anvelope tip nervura este foarte bun daca aveti nevoie de pneuri cu o rezistenta mica la rulare, care va pot oferi controlul de care aveti nevoie atunci cand schimbati directiile la volan. Totodata, daca circulati constant pe distante foarte mari atunci astfel de anvelope de vara va pot fi foarte utile deoarece rezista foarte bine la distante mari.
Dezavantajul lor este ca nu au un control atat de bine definit pe carosabilul umed nu numai la franare dar si la accelerare. Asta va va obliga sa rulati cu o viteza mai mica pe astfel de zone pentru a va asigura ca detineti controlul.

Modelul canelura

Modelul cu caneluri va ofera cel mai bun control de care veti avea nevoie in ceea ce priveste franarea. Totodata, astfel de anvelope au si o tractiune foarte bine echilibrata. Cu toate acestea, rotile acestea nu sunt neaparat potrivite in zonele urbane sau pe distante foarte lungi. Provoaca un zgomot destul de ridicat cand sunt rulate cu viteza mare si au si o rezistenta destul de ridicata la rulare.

Modelul nervura-canelura

Acesta este un model care reprezinta o combinatie intre cele doua modele despre care am vorbit anterior. Are avantajele ambelor tipuri de profiluri si anume veti beneficia de o stabilitate directionala excelenta si totodata nu veti avea probleme nici in ceea ce priveste franarea sau tractiunea. Daca nu le folositi intr-o zona industriala sau cu dificultati de teren atunci nu este neaparat indicat sa va alegeti un astfel de model.

Modelul simetric

Un astfel de model de anvelopa iti va da controlul necesar de care ai nevoie in ceea ce priveste directia si stabilitatea masinii pe parcursul drumului. Acest model este mai des intalnit la anvelopele de iarna deoarece ofera stabilitatea necesara pe astfel de vreme, fie cu zapada fie umeda, asa ca desi nu este specific anvelopelor de vara este bine de mentionat pentru a va face o idee.

Modelul asimetric

Modelul asimetric este facut pentru a va sigura ca masina are aderenta necesara pe drumul uscat si ca disperseaza apa cu usurinta in cazul rularii pe carosabilul umed. Sunt bune pentru rularea pe distante lungi la viteze foarte mari, lucru util pentru cei care circula pe distante foarte mari si in principal pe autostrazi unde limita de viteza permite o astfel de rulare.

Modelul directional

Modelul directional este un tip de profil de anvelope intalnit in special la anvelopele pentru vehiculele care ruleaza la viteze foarte mari, in principal cele de motorsport insa se poate regasi si la alte categorii. Vom mentiona pe scurt avantajele lor si anume stabilitate crescuta in rularea pe carosabilul umed si o forta de tractiune mare precum si o distanta de franare incredibil de buna.